Pune punctul pe i

Cuvintele unui profesor…


Astazi am avut parte de cateva lucruri frumoase. Am putut sa ma trezesc odihnit dimineata, la ora 6, am luat un 10 la primul seminar. La al doilea, as fi vrut sa raspund, dar nu invatasem suficient, asa ca am amanat pentru saptamana viitoare. Oricum, nu e graba, mai e pana la sesiune. Ultimele doua seminarii au fost scoase din program, intrucat un profesor care are Catedra in Germania si nu poate veni saptamanal la curs, a reusit sa se intoarca in tara pentru doua zile si seminariile pe care le mai aveam au fost inlocuite de cursul dumnealui, la care se mai adaugau inca 4 ore suplimentare (da, pana la 8 seara!!!) – insa, bineinteles, nu am ramas pana la sfarsit. Mai mult imi doream sa-l cunosc. Avand in vedere ca preda in Germania si mai auzisem ca este foarte sever, cu principii extraordinar de solide, m-am gandit ca trebuie sa fie un om (si un curs) interesant. Am stat doar o ora jumate, programul nu mi-a permis mai mult. L-am ascultat cu placere vorbind si, la un moment dat, a spus un lucru banal pentru unii, dar important pentru toti, un lucru pe care, bineinteles, il stiam, dar tonul sau si modul cum a spus-o m-au facut sa reflectez putin asupra acestor cuvinte:

Cel care trateaza lucrurile cu seriozitate va schimba lumea si pe sine!

 

Si este total adevarat. M-a facut sa ma gandesc mai mult la ceea ce am de facut si ceea ce fac de fapt. Am 22 de examene la doua facultati, curand vine sesiunea si nu m-am omorat cu invatatul. Cu siguranta, se vor suprapune examenele si va trebui sa aleg pentru o zi oarecare la ce examen merg si care va fi automat trecut la restante. Pe langa asta, am inceput lucrul la cinci piese de teatru, pe care vreau sa le perfectionez si, cat de curand, sa le public intr-un volum nou. Am in lucru si scenariul pentru Fratele geaman, un roman (scenariu pentru film) care continua povestea din Grigore. Am in plan sa pregatesc cateva surprize deosebite familiei si unei prietene, cu ocazia sarbatorilor. Pana la jumatatea lui decembrie, am promis finalizarea unor site-uri. Iar seara, cand ajung acasa obosit, nu prea am timp sa ma ocup de scenaristica, de webdesign, ci adesea imi pun un film sau mai stau o ora la calculator si merg la somn cat mai devreme, pentru ca a doua zi o iau de la capat. Dar m-am hotarat! Nu o sa mai pierd niciun minut aiurea, tot timpul o sa fac cate ceva, pentru a-mi atinge obiectivele cu proiectele mele. O sa muncesc si mai mult, o sa strang energie, o sa incerc sa o adun de peste tot, cum spune o persoana care-mi este draga; va fi mai greu, putin mai obositor, dar imi place ceea ce fac, asa ca va fi si frumos. Imi permit sa dezvolt cuvintele profesorului meu:

Cel care trateaza lucrurile cu seriozitate si munceste neincetat, indiferent de natura proiectelor sale, functie de calitatile personale, aptitudini si hobby-uri, anuland comoditatea si indepartand lucrurile relaxante, dar nefolositoare, curand va schimba lumea din jurul sau si pe sine insusi!

Tavi.

Leave a Reply

