Pune punctul pe i

Workshop de teatru forum


Astazi am sustinut Workshop-ul cu tema “Conceptul de teatru forum in perioada contemporana“, iar subiectul s-a dovedit a fi placut de public. Ne-am intalnit in jurul orei 13:00 la Genesis. Eu si Maria am ajuns mai devreme, am aranjat mesele si canapelele si am pregatit prezentarea Keynote. Participantii au inceput sa apara. Prezentarea a inceput putin mai tarziu decat era in plan. Au venit studentii la actorie care au participat la prima proba a castingului pe care l-am organizat pentru piesele pe care le voi pune in scena, absolventi ai actoriei, actori deosebiti si alti iubitori ai artelor spectacolului.

Prezentarea subiectului a durat mai mult decat ma asteptam, desi am incercat sa prezint doar esentialul dintr-un discurs de aproape 40 de pagini. Insa, cum timpul nu era o problema, am preferat sa nu omit niciun capitol, niciun detaliu. Am prezentat conceptul de teatru-forum, ce presupune, care sunt pasii, cum trebuie sa tratam fiecare pas, apoi am facut o pauza. In pauza, am afisat listele cu corespondentele actor-personaj pe care le-am realizat in urma Interviului. Am intalnit-o pe Madalina Draghici, un om extraordinar, o tanara foarte talentata, ambitioasa, cu o vointa de fier si o mare dragoste pentru actorie, careia ii multumesc pentru participare si implicare. Am stat impreuna cateva minute, apoi am continuat prezentarea cu partea de management, relatii publice si provocari in teatrul-forum.

 

Ne-am simtit cel mai bine, insa, in momentul imediat urmator, cand am facut o aplicatie. Am rugat publicul sa aleaga o problema pe care sa o dezbatem (trebuia sa fie o problema importanta si de actualitate, care sa implice o situatie de opresiune). Ideea a venit imediat: “drogurile”. Am creat pe loc patru personaje: dealerul, consumatoarea de droguri (convinsa de dealer), tatal consumatoarei (personaj neutru, care a avut libertatea de a actiona) si prietena consumatoarei. Trei scene: 1. dealerul ofera droguri viitoarei consumatoare; 2. consumatoarea este surprinsa de tatal ei; 3. prietena ei incearca sa o convinga sa renunte. Totul s-a improvizat! Cea mai frumoasa a fost partea de forum, cand ceilalti participanti au intervenit in reluarea piesei, incercand sa schimbe finalul tragic intr-unul pozitiv. A fost o experienta placuta! Urmeaza atelierele, in care vom face cat mai multe aplicatii si vom forma o echipa.

Weekend placut in continuare! 🙂

Comments on: "Workshop de teatru forum" (1)

  1. […] ilustrate in scenarii de teatru forum. A urmat primul Workshop (8 ianuarie 2011) cu tema “Conceptul de teatru forum in perioada contemporana si impactul acestuia in audiovizualul national“, unde Octavian Finaru, fascinat de acest concept al artelor spectacolului modern, a trainuit […]

Leave a Reply

