Pune punctul pe i


“…pentru ca si cei care nu stiu sa citeasca, sa se uite la un film! ”

Victor Socaciu a propus introducerea dublajului in film. Sa auzim vocile actorilor este un lucru extraordinar in audiovizual, iar Socaciu vrea sa distruga acest lucru. Sa distruga sincronizarea imagine-sunet in comunicarea audiovizuala! Cati dintre noi nu am invatat o limba straina sau poate doar cateva cuvinte dintr-o limba de circulatie internationala, multumita audiovizualului, uitandu-ne la filme? Eu aveam sase ani cand AcasaTV a inceput sa difuzeze telenovele sud-americane. Asa am invatat limba spaniola. Asa mi-am imbunatatit stilul de comunicare in limba engleza. Imi amintesc, cu ceva timp in urma, am fost intr-o excursie lunga timp de cateva saptamani. Am pierdut multe episoade dintr-o productie Telemundo, dar cand am venit acasa, am urmarit acele episoade pe YouTube, fara sa simt, vreun pic, lipsa subtitrarii. Pot citi, pot scrie un eseu corect gramatical, pot comunica intr-o limba straina, am beneficiat de acest lucru, prin filmele straine. Vreau ca, pe viitor, si copiii mei sa beneficieze de acest lucru. Refuz sa accept aceasta transformare in audiovizual. Cum ar mai putea un critic de film sa-si faca treaba bine?

Si ce ma amuza mai mult este pretextul, motivatia sau, mai bine zis, scuza idioata a domnului Socaciu: pentru ca si cei care nu stiu sa citeasca, sa poata vedea un film. Realizati ce aberatie! Inseamna ca sustinem, in continuare, prostia si incultura? Nu cumva este mai util sa investim in educatie, decat in actiuni tehnice de montaj? Cei care nu stiu sa citeasca, sa invete!

Avem o cauza si o pagina oficiala pe Facebook. Sa ne strangem cat mai multi si sa luptam impotriva dublajului in film!




Leave a Reply

