Pune punctul pe i


Ioana Picoș a acordat în exclusivitate un interviu Blogului lui Tavi și ne-a vorbit despre Aziza – un personaj total diferit de ceea ce înseamnă Ioana în viața de zi cu zi, dar și despre secretul succesului ei: organizare, stabilirea priorităților, consecvență.


Octavian Fînaru: Ai terminat filmările la “Iubire și onoare”. Ce a însemnat acest proiect pentru tine, atât la nivel personal, cât și profesional?

Ioana Picoș: La nivel profesional, un salt de la un rol mult mai mic (Anica în Aniela) la un rol de mai mare amploare. Ma refer la telenovelă, fiindcă în sitcom am jucat un rol la fel de important (Gina – în La bloc), alături de domnul Vasile Muraru, care era “tata”. Iar la nivel personal, am dobândit și mai multă încredere în resursele proprii, puterea de a pune experiența de viață “la lucru” în folosul artei. 

Octavian Fînaru: Ai interpretat-o pe Aziza el Batram, un personaj dificil, pe care l-ai considerat o provocare la început. Ne poți face o paralelă între Ioana și Aziza?

Ioana Picoș: Păi amândouă suntem femei…:)) Ce sa spun… eu nu sunt atât de credulă precum Aziza, dar sentimentul de solidaritate ne caracterizează pe amândouă. Și înca un aspect ar fi că și eu am trăit clipa în care a trebuit să îmi iau rămas-bun de la unul dintre părinți (tatăl meu), ceea ce nu se poate explica în cuvinte și nimeni nu te înțelege, decât dacă a trecut printr-o situație similară. Așa ceva te schimbă foarte mult și eu am înțeles-o pe Aziza mai bine decât oricine, deoarece ea este orfană de ambii părinți și asta a împins-o să ia anumite decizii – din dorința enormă de a avea propria familie, a făcut concesii care apoi i-au pus viața în pericol.

Octavian Fînaru: Daca ai avea puterea să schimbi un lucru în cultura arabă sau în religia musulmană, un lucru și numai unul, care ar fi acela?

Ioana Picoș: În religia musulmană, nu îmi permit să spun că aș schimba ceva, fiindcă nu o cunosc în profunzime, dar în tradiții aș schimba cu siguranță practicarea crimei de onoare (fie ea omorârea cu pietre, incendierea etc). Dacă un om a greșit, să facă închisoare,  în cel mai rău caz, pe viață. Nu am dat noi viața, ca să avem dreptul de a o lua.

Octavian Fînaru: Ai colaborat cu Iura Luncașu, cel mai apreciat regizor care activează sub umbrela Studiourilor MediaPro și unul din cei mai mari regizori ai audiovizualului național contemporan. Cum ne descrii colaborarea cu el?

Ioana Picoș: Iura este un om talentat, un regizor care (și asta este mare lucru) înțelege actorul și știe cum să se muleze pe fiecare persoană astfel încât să se facă înțeles. Mai mult, reușește să te mobilizeze și să creeze o conexiune atât de puternică între tine ca actor, personaj și el, încât îți dă senzația că orice este posibil, numai să vrei. Mă bucur că am lucrat cu el, consider că am rezonat cu viziunea lui și sper că m-am ridicat la nivelul așteptărilor sale.

Octavian Fînaru: Povestește-ne o întâmplare de la filmari, de care îți amintești cu drag!

Ioana Picoș: Am filmat două sau trei secvențe legate în care personajul meu trăia clipe foarte intense, care m-au consumat destul de mult. Când am ieșit de la cadru, Virginia Rogin a venit la mine și m-a felicitat.

Un moment la fel de frumos a fost când domnul Marin Moraru a venit și s-a uitat la mine, ca un tată, m-a mângâiat pe creștet, m-a pupat și mi-a zis… ceva frumos, care m-a făcut să înțeleg că sunt pe drumul cel bun (păstrez pentru mine acele cuvinte). 😀 

Octavian Fînaru: Filmări în Buftea, facultatea în București, actorie, canto, modelling – nenumarate activități și ești o adevărată divă în tot ceea ce faci. Care este secretul tau?

Ioana Picoș: Of… România este plina de “divi” si dive, vedete, staruri și multe altele… din păcate, nu sunt decât cu ambalajul – numele și promovarea, iar ca esență, lasă de dorit. Nu sunt divă și nici nu mă interesează acest aspect. Vreau să fac ceea ce simt, cât mai bine posibil și atât. Pentru mine, una dintre puținele dive a fost Maria Callas. Cine, din România sau din lume, se poate ridica la acel nivel, să spună despre sine că este divă!

Revenind la întrebare, am noroc deoarece profesorii mă înțeleg atunci când nu ajung la facultate, dar știu că mă țin de treabă și nu las în plan secund ceea ce mi se dă de făcut la școală. Trebuie să îți organizezi timpul foarte bine, să îți stabilești prioritățile și să te ții de agendă, să fii consecvent. De exemplu, eu îmi învățasem textul și mișcarea pentru bucățile din examen cu trei săptămâni înaintea colegilor mei, fiindcă știam că plec la Bodrum, să filmez și, când mă voi întoarce, ei vor fi învățat deja toate astea și voiam să fiu pe aceeași lungime de undă. Nu a tras nimeni de mine, am fost eu conștientă de asta și am luat măsuri.

Octavian Fînaru: Ce îți place să faci în puținul timp liber pe care il ai?

Ioana Picoș: Să mă duc la sală (astfel păstrez legatura cu latura sportivă, care a făcut parte din viața mea mulți ani, prin gimnastică și dans), să citesc, să cânt melodii pentru sufletul meu și să studiez la canto, să știu că nu am scăzut calitativ tehnica, să văd filme bune, să vorbesc cu oameni de la care am ce învața… În general, să îmi îmbunătățesc condiția și să mă autodepașesc.

Octavian Fînaru: În domeniul artistic, care ar fi proiectul ideal în care ți-ar plăcea să te implici?

Ioana Picoș: Sunt multe proiecte interesante. Mi-ar plăcea, de exemplu, să fac musical, fiindcă astfel îmbin latura dansului cu cea a canto-ului și, evident, cu actoria. Aș face tot ceea ce îmi place și am studiat, într-un singur proiect. Evident, sunt și alte roluri care ridică stacheta. Important este să am oportunități. Dacă intru într-un proiect, dau tot ceea ce am mai bun, să iasă bine. Nu îmi place să fac lucrurile pe jumătate, fiindcă este vorba, în primul rând, de respectul față de munca mea și a celorlalți. Vreau ca tot ceea ce depinde de mine să fie cât mai aproape de perfecțiune.

Octavian Fînaru: Ai un mesaj pentru telespectatorii “Iubire și onoare”? 

Ioana Picoș: Să vadă, să audă și să înțeleagă.

  

Să te cunoaștem mai bine!

Cifra norocoasă: 1

Culoarea preferată: Roșu

Ultimul film pe care l-ai vazut: Film notabil, “Discursul regelui

Regizorul preferat: Woody Allen

O carte de care îți amintești cu drag: Invitația la vals

Fructul preferat: Kiwi

Ora la care te trezești dimineața: Depinde, dacă am filmări sau facultate. În timpul liber, pe la 9.00 – 10.00.

Orașul perfect pentru vacanță: Oriunde, dar să fie în Grecia.

Poza pe care o ai pe desktop: De la scurt metrajul în care am jucat: “Tough Morning”.

Iată și trei scurt metraje în care a jucat Ioana, în regia Anthony Ikwuagwu:

Tough morning

A silent film

Moby – By the one

Pe Ioana o puteți urmări în Iubire și onoare (regia Iura Luncașu), de luni până joi, la orele 20:30, Acasă, interpretând-o pe Aziza el Batram

Comments on: "Interviu cu Ioana Picoș" (4)

  1. […] Unul dintre cele mai dragi interviuri date pana acum Interviu Ioana Picoș […]

  2. Puteti fi alaturi de indragita actrita Ioana Picos duminica 18 decembrie ora 17.30 alaturi de copii orfani ai Fundatiei Metropolis

    17.30- ATELIER DE CRACIUN la sediul fundatiei -vom impdobi bradutii Metropolis in asteptarea lui Mos Craciun
    picta globuri, modela din plastilina oameni de zapada

    http://www.facebook.com/events/232835456785961/

    • Am fost prezent la acest eveniment si voi scrie un articol in cele ce urmeaza.

      Multumiri pentru invitatie si pentru raspandirea vestii,
      Ioana Picos, Octavian Finaru si Fundatia Metropolis

  3. Unul dintre cele mai dragi interviuri date pana acum… 🙂

    Click aici

Leave a Reply

