Pune punctul pe i


Umar Aziz Jassim, interpretul lui Hassan in telenovela Iubire si onoare, a raspuns intrebarilor lui Octavian Fînaru, intr-un interviu acordat in exclusivitate Blogului lui Tavi.

Octavian Fînaru: Încă din copilărie, ai fost fascinat de arta actorului. Povestește-ne cum te-a captivat această artă. 

Umar Aziz Jassim: Am crescut cu o vorbă pe care o aud adeseori: “Cu toții începem de undeva, contează unde ajungem!”. Fiind cel mai mic membru al familiei, cu toate privirile pe mine, era miza suficentă să mă împingă pentru o regie în camera de noapte, printre casetele cu Macaulay Culkin, să pot obține ceea ce vreau de la ei în dificile momente. Încă de atunci strigătul din mine, de a face ceva măreț, care să lase urme, a tot crescut, odată cu identitatea mea națională și toate cele întâmplate în țara mea. M-au condus spre o misiune sfântă pentru mine, la care să împart pura apa a furatului ce se ascunde dincolo de văzul lumii, cu mama care m-a primit și m-a crescut, România, și jocul actoricesc – fiind esența interioară interpretată atent cu lentila ochiului.

Octavian Fînaru: Care au fost primii pași pe care i-ai făcut în acest domeniu?

Umar Aziz Jassim: Îmi aduc aminte perfect primele aplauze, odată cu primul pas într-o emisiune în care mă fascinase actorul, felul în care putea imita o persoană publică, apoi au urmat joburi în modelling și diverse apariții TV, până când am auzit, în zilele Crăciunului, de castingul realizat de grupul MediaPro, pentru interpretarea unor personaje într-un viitor proiect, casting la care am aplicat cu multe rețineri, fără a știi ca destinul mi-a desenat drumul spre visul copilăriei.

Octavian Fînaru: Părinții tăi ți-au interzis să urmezi o facultate de profil artistic. Religia ta interzice acest lucru?

Umar Aziz Jassim: Multe rețineri au fost din partea familiei în a urma o facultate de profil artistic, rezervați cu gândul de bază că ar fi o mulțime de oameni talentați, dar care nu își câștigă traiul de zi cu zi și șansele de a-ți începe o carieră în artă, într-un loc unde condițile sunt minime, e o investiție prea riscantă. Iar în religia mea, cu care mă identific, jocul actoricesc nu e interzis odată ce invadezi intimitatea oamenilori (TV) cu un mesaj profund, fără a depăși granița bunului simț.

Octavian Fînaru: Ai interpretat personajul Hassan în Iubire și onoare. Cum au fost primele clipe pe platouri?

Umar Aziz Jassim: Clipe îmbrăcate în fericirea sorții că am ajuns să împart discuții dincolo de muncă cu unii oameni care, pentru mine, sunt “spuma societății”, suflete de la care am încercat să învăț cât de mult am putut și m-a ținut timpul.

Octavian Fînaru: Care a fost impactul pe care l-a avut colaborarea cu trustul MediaPro asupra ta?

Umar Aziz JassimO noua prespectivă a vieții, formată din psihologia mulțimilor pe care le pot da, ca cel mai bun exemplu, pentru munca în echipă.

Octavian Fînaru: Ai colaborat cu cel mai apreciat regizor al studiourilor din Buftea, Iura Luncașu. Cum ți s-a părut colaborarea cu el?

Umar Aziz JassimUn concept de principii de la care aveam de profitat la fiecare prezență, un caracter ce te lasă plăcut suprins cu a lui atitudine, energie, creativitate…

Octavian Fînaru: Ce planuri de viitor ai, atât în teatru, cât și în film?

Umar Aziz JassimDeocamdată, mă limitez la facultate și la serviciu, care îmi ocupă majoritatea zilei, dar urmează să pregătesc un personaj într-o piesă de teatru clasic în regia Octavian Fînaru, alături de colega mea Ioana Picoș din proiectul “Iubire și onoare”, la care țin ca la o soră, dar și alături de alte talente în acest domeniu incitant și obositor totodată, spectacol ce va avea premiera în aceasta toamnă.

Octavian Fînaru: Ai un mesaj pentru telespectatorii Iubire și onoare?

Umar Aziz JassimCu mult drag, vă salut și sper din toată inima ca acest proiect să fii fost o lecție de viață pentru mulți și e bine de anunțat, odată cu această ocazie, că unele din tradițiile filmului ce cataloghează islamul sunt o regie din poveste și nu e ce reprezintă Coranul odată cu islamul sub nicio culoare. Credem și prosperăm să ne înălțăm gradele pentru Același Dumnezeu, în credința ce o purtăm în inimă, singurul refugiu ce îl încape pe purul Dumnezeu, împărțim aceleași porunci și nu mi-e credința completă până nu recunosc cărțile sfinte (Torra, Biblia, Coranul…) Deci, fără diferențe, hai să ne eliberăm inima de orice rezervă și să nu ne lăsăm influențați și să împărțim dragostea, voia lui Dumnezeu și esența de bază. Pentru toate nelămuririle sau pentru recomandări, pentru curioșii orientului, vă rog să mă contactați la omarazizjassim@gmail.com. Toate bune.


Leave a Reply

