Pune punctul pe i

Interviu cu Dragoș Chircu


Multumim Dana Dorian si Companiei de Artisti Dorian’s Art

“Inainte de a urca pe scena ai o emotie puternica, o frica, o nerabdare, iti trec 100 de ganduri prin cap, dar nu poti spune unul anume stii doar ca vrei sa intri pe scena si sa ai un moment cat mai bun. E ca si cum ai sari cu parasuta, ti-e frica, dar dupa ce simti ca “zbori” nu cred ca ai cum sa mai renunti, vrei din nou si din nou.”    Dragos Chircu

Dragos Chircu, finalist al concursului Vocea Romaniei, a acordat in exclusivitate un interviu Blogului lui Tavi si ne-a vorbit despre inceputurile sale in canto, despre influenta pe care a avut-o Dana Dorian in viata lui, dar si despre adevaratul sens al cuvantului “artist”. Ultima editie a emisiunii va avea loc luni, 26 decembrie, iar pe Dragos il putem sustine printr-un SMS la 1276 cu textul ‘Dragos’.

Octavian Fînaru: Care au fost primii pasi pe care i-ai facut in canto?

Dragoș Chircu: Desi multi spun, cant de mic, eu pot spune ca am stiut ca o sa am nevoie de muzica inainte de a putea studia canto, pentru ca pana la 18 ani vocea unui baiat este in schimbare, asa m-am inscris la liceul de muzica “George Enescu”, pentru a invata teorie muzicala si pentru a intelege “matematica” din muzica, unde am studiat percutie si pian.

Octavian Fînaru: Cum a continuat pasiunea?

Dragoș Chircu: Cronologic vorbind am inceput la 18 ani sa studiez canto clasic si desi imi placea mi-am dat seama ca nu este ceea ce imi doresc, poate eram prea mic pentru a simti muzica de opera, dar indiferent de cum am continuat, fiecare pas pe care l-am facut m-a adus unde sunt astazi si ma bucur enorm ca am avut ambitia si taria sa nu renunt la ceea ce ma face fericit.

Octavian Fînaru: Alege doua-trei evenimente importante in evolutia ta in canto. Descrie-ni-le si spune-ne ce ai invatat in acele momente.

Dragoș Chircu: Ziua cand m-am inscris la Compania de artisti a Danei Dorian (Dorian’s Art), pentru ca a fost ziua in care mi-am dat seama ca degeaba ai voce daca nu stii sa o folosesti :)). Ziua in care am castigat trofeul Mamaia in 2006, pentru ca mi-am dat seama ca daca iti propui ceva si crezi cu tarie poti sa reusesti. Ziua in care am fost finalist la Cerbul de aur 2008, pentru ca mi-am dat seama de cel mai important lucru, nu cant pentru mine ci pentru oameni.

Octavian Fînaru: Ce pasiuni aveai in liceu? Dar in facultate? Ce facultate urmezi/ai urmat?

Dragoș Chircu: In liceu, ca orice adolescent, eram un impatimit al jocurilor pe calculator(Starcraft, Counterstrike) si vizionam toate filmele care rulau la cinema. Am urmat mai multe facultati, dar nu m-am regasit la nici una dintre ele.

Octavian Fînaru: Cum ai intalnit Compania de Artisti?

Dragoș Chircu: In 2005, m-am uitat intr-un program tv si era poza unui fost coleg de liceu care imi era si prieten, Andrei Tudor. In articolul respectiv se vorbea de o scoala de canto si pentru ca il apreciam foarte mult, m-am gandit ca nu are cum sa fie o scoala oarecare. Asa m-am hotarat sa ma duc la preselectie.

Octavian Fînaru: Descrie-ne-o pe Dana Dorian, atat ca prietena, cat si ca indrumator in frumosul domeniu. Ce metoda de lucru a folosit pentru a ajunge in sufletul tau?

Dragoș Chircu: Cel mai mare atu pe care Dana Dorian il are este ca te invata sa-ti cunosti vocea si sa te dezvolti pe orice gen muzical, nu iti impune sa canti doar muzica usoara. Ca prietena pot spune ca nu as vrea si nu as avea cum sa o inlocuiesc cu nimeni altcineva.

Octavian Fînaru:  Ce influenta a avut Dana in cariera ta?

Dragoș Chircu: Pe plan muzical, datorita ei sunt cine sunt astazi. Daca nu aveam norocul sa ajung la preselectia Companiei de artisti si mai ales ea sa vada potentialul, pentru ca tehnic vorbind in afara de canto clasic nu prea stiam sa cant altceva, nu aveam nici o sansa sa fiu Dragos Chircu cel de azi.

Octavian Fînaru: Dar in viata ta?

Dragoș Chircu: Avand in vedere ca viata mea este muzica si tot ce tine de ea, nu cred ca as avea cum sa-i multumesc indeajuns, sper doar sa o fac mandra cu fiecare aparitie pe scena.

Octavian Fînaru:  Ai prietena sau iubita?

Dragoș Chircu: Nu si nici nu as avea timp in momentul de fata. In viitor, cu siguranta, dar am alte prioritati acum.

Octavian Fînaru: Vorbeste-ne putin despre viata ta personala si cum se imbina cu canto-ul.

Dragoș Chircu: Viata personala… eu, parintii, 2 caini si multi prieteni. Nu pot folosi cuvantul imbinat avand in vedere ca muzica, canto, sunt eu.

Octavian Fînaru: Ce oameni de referinta ne poti prezenta, dintre cei care te-au format si te-au definit in canto?

Dragoș Chircu: Sunt mai multi oameni de la care am invatat muzica, fie canto, instrument sau teorie, dar cel mai important profesor ramane Dana Dorian.

Octavian Fînaru:  Ce genuri de muzica preferi?

Dragoș Chircu: Sunt foarte multe genuri muzicale care imi plac, nu as putea sa spun unul singur pentru ca am studiat mai multe zone muzicale si toate mi-au placut.

Octavian Fînaru:  Ce este, dupa parerea ta, un artist?

Dragoș Chircu: Un om facut sa daruiasca, un om care stie ca nu-si mai apartine si care este fericit doar atunci cand i-a facut pe ceilalti fericiti.

Octavian Fînaru:  Te consideri artist?

Dragoș Chircu: Eu sunt Dragos Chircu, un copil de 29 de ani care stie ca atunci cand canta este fericit si care nu vrea sa i se ia jucaria :). Pot spune ca imi doresc sa existe oameni fericiti atunci cand ma asculta.

Octavian Fînaru:  Cum ai luat decizia sa participi la Vocea Romaniei?

Eram la studio la prietenii mei de la Deepside Deejays si am aflat ca vine formatul “The Voice” la noi in tara, la Pro TV. Desi nu vroiam sa mai particip la concursuri, ei mi-au spus ca au foarte multa incredere in mine si m-au comvins sa vin, le multumesc pentru asta, cred ca as fi regretat daca nu participam.

Octavian Fînaru:  Ce te-a impresionat de-a lungul concursului?

Sunt foarte multe lucruri, nu pot spune unul pentru ca am senzatia ca totul se intampla la o viteza foarte mare si sunt foarte focusat doar pe ce am de facut azi si maine 🙂

Octavian Fînaru: Ce ai remarcat la membrii juriului, cum sunt si ce le place?

Dragoș Chircu: Pot spune ca am ma bucur ca i-am cunoscut pe toti si sper ca pe viitor sa putem colabora. Sunt extrordinari si ca oameni si ca artisti.

Octavian Fînaru:  Spune-ne cate ceva despre colegii tai din Companie.

Dragoș Chircu: Colegi?!?! Acolo toti ne sustinem si ne incurajam pentru a deveni mai buni, avem aceeasi pasiune, in concluzie acolo devenim prieteni :). Nu as avea cum sa vorbesc despre cativa colegi, ii stiu pe toti din cele 9 promotii mi-ar fi greu sa vorbesc cativa dintre prieteni, promit ca pe viitor sa fac un DEX al Companiei de artisti, de la A la Z cu fiecare elev/prieten care a fost acolo. 🙂

Octavian Fînaru: Multi spun ca esti deja Vocea Romaniei. Esti de acord?

Dragoș Chircu: Nu sunt genul de om care sa caute conflicte, asa ca nu o sa contrazic pe nimeni :), ma bucura foarte mult ca au incredere in mine si toate cuvintele de incurajare si sutinere pe care le aud sau le citesc inseamna foarte mult pentru mine.

Octavian Fînaru:  Care este cel mai mare vis pe care-l ai?

Dragoș Chircu: Cel mai mare vis ar fi sa zbor si sa am puteri cum are Superman, cui nu i-ar placea asta ? 🙂 Pe plan profesional visez sa ajung sa am concerte pe stadioane pline desi am senzatia ca devine din ce in ce mai greu si pentru artisti mari.

Octavian Fînaru: Dar lucrul de care te temi cel mai mult?

Dragoș Chircu: Sunt un visator optimist, nu pun raul inainte si nu am ganduri negative asa ca nu prea am temeri.

Octavian Fînaru:  Un mesaj pentru telespectatori si pentru cititorii Blogului lui Tavi? 🙂

Dragoș Chircu: Pentru telespectatori si pentru cititorii Blogului lui Tavi, Sarbatori fericite alaturi de cei dragi, multa sanatate, liniste si fericire, toate astea, de asemenea, si pentru tine Tavi!

Octavian Fînaru:  Multumesc, Dragos! Craciun fericit si bucurie in viata!

Sa te cunoastem mai bine:
Cifra norocoasa: nu sunt sigur, as merge pe 3, 6 sau 7 🙂
Culoarea preferata: Imi place sa port negru, dar viata imi place sa fie cat mai colorata si diferita de la o zi la alta.
Regizorul preferat: Steven Spielberg, Francis Ford Coppola, David Fincher
Actorul preferat: Al Pacino, Johnny Depp, Val Kilmer, Jim Carey, Robin Williams si multi altii.
Un film de referinta: The Godfather, Cocoon, Machinist, Memento, The Notebook.
Ultima carte pe care ai citit-o: Desi prefer sa vad filme, ulima carte citita a fost Vraciul.
Orasul perfect pentru vacanta: Am auzit ca Monte Carlo e frumos, Vegasul am auzit ca trebuie vazut macar o data in viata, dar ca vacanta as prefera sa merg in Hawai sau Caraibe.
Poza pe care o ai pe desktop: Un ecran negru ca sa nu consume resurse :). Nu e in pas cu moda calculatorul meu, dar e ok.

Dragos Chircu

Sustineti Dragos Chircu

Comments on: "Interviu cu Dragoș Chircu" (11)

  1. Alexandra said:

    Iti multumim Octavian.
    Multa lume si-a dat seama ca Dragos este un om minunat.
    Ii doresc tot ce este mai bun si mai frumos.

    • Ma bucur ca am avut ocazia sa vorbesc cu un om valoros si sa ii astern pe foaie cuvintele, spre emotia cititorilor mei.

  2. Al Pacino – actorul preferat:)) O bila alba ptr D.:))

  3. Multumim:*

  4. Minunat.Multumim Tavi.

Leave a Reply

