Pune punctul pe i

Interviu cu Maria Ilea


Maria Ilea, membră a echipei de teatru forum Primul pas!, a acordat în exclusivitate un interviu pentru Blogul lui Tavi şi ne-a vorbit despre cum s-a implicat în acest proiect, dar şi despre viața şi activitățile ei. Maria ne-a povestit cum a fascinat-o arta şi cum s-a implicat in proiectul de teatru forum.. Descrisă, de Octavian Finaru, ca fiind “o personalitate puternica, ale carei aptitudini imbinate cu motivatia conduc la rezultate de exceptie, o colega competenta si o prietena deosebita“, Maria crede că, pentru ca un roman sa aiba succes, este imperativ necesara imprevizibilitatea autorului.

Octavian Fînaru: Cum ai intrat in echipa de teatru forum “Primul pas!” ?
Maria IleaIntotdeauna am fost atrasa de arta, de film, teatru, dans, pictura, iar in urma unor discutii cu un bun prieten, Octavian Finaru, am devenit foarte curioasa de acest concept si mi-am propus sa incerc, iar acum sunt foarte bucuroasa ca am luat aceasta decizie.
Octavian Fînaru: Te-ai mai implicat pana acum in activitati artistice?
Maria IleaDa, practic dansul sportiv de aproximativ 5 ani. Este un sport foarte aproape de sufletul meu, ce mi.a oferit multe bucurii, satisfactie personala si din care am invatat multe lectii. Am cunoscut foarte multi oameni, diferiti, care m-au format si carora le multumesc pentru ceea ce sunt acum.
Octavian Fînaru: Spune-ne cate ceva despre rezultatele pe care le-ai avut in dans sportiv.
Maria IleaAm participat la numeroase concursuri nationale si internationale, in urma carora am avut rezultate foarte bune pentru nivelul la care ma aflu. Momentan nu mai particip la competitii, dar continui sa ma antrenez, niciodata nu stii ce-ti poate rezerva viitorul. Dansul este o parte din mine si n-as putea sa renunt la el, pentru ca nu as mai fi un intreg.
Octavian Fînaru: Ce alte activitati mai ai in afara de teatru?
Maria IleaSunt studenta in anul al doilea la ASE, Facultatea de Relatii Economice Internationale cu predare in limba engleza. Momentan, facultatea este cea mai importanta, dar am un program destul de lejer, ce-mi permite sa am si alte activitati. Cum am spus si anterior, dansez, imi place sa ma uit la filme, in special cele vechi, ce transmit un mesaj si contin esenta, sa merg la teatru, un spectacol live nu se poate compara cu pelicula, starile transmise sunt mult mai puternice si emotiile mai intense. De asemenea, ma bucur cat pot de mult de de muzica si, din cand in cand, de opera. 
Octavian Fînaru: Descrie-ne o zi din viata ta!
Maria IleaIn general, ma trezesc pe la 8 dimineata, desi sunt si exceptii, fiind zile in care imi place sa ma rasfat si dorm ceva mai mult, apoi merg la facultate, dupa-masa merg la niste cursuri de engleza, apoi seara la repetii la teatru, dupa aceea dau fuga la antrenamente, si apoi daca mai este timp, ma intalnesc cu prietenii si ma relaxez. 
Octavian Fînaru: Teatrul forum se bazeaza foarte mult pe dezvoltare personala. La nivel personal, ce ai invatat pana acum din lucrul la acest proiect?
Maria IleaAm invatat cum sa-mi exprim anumite stari, cum sa creez anumite emotii si cum sa actionez si sa reactionez in diferite situatii. Ma ajuta foarte mult sa interpretez un personaj care este foarte diferit de mine, in viata de zi cu zi, pentru ca este o provocare mult mai mare, iti impingi limitele si ajungi sa cunosti un nou aspect al personalitatii tale. De asemenea, am construit si niste frumoase relatii de prietenie cu oameni foarte diferiti si speciali. 
Octavian Fînaru: De ce ar trebui publicul sa participe la un spectacol de teatru forum?
Maria IleaPentru ca te scoate din pasivitate, te face sa-ti pui mintea la contributie pentru a rezolva niste probleme. Pentru ca te devii mai implicat, mai deschis, mai constient. Pentru ca este o metoda artistica prin care ti se atrage atentia asupra defectelor oamenilor si asupra consecintelor pe care le pot avea: nepasarea, discriminarea, indiferenta, rautatea, invidia, egoismul.
Octavian Fînaru: Ce iti place sa faci in putinul timp liber pe care il ai?
Maria IleaImi place foarte mult sa citesc, in special carti din domeniul psihologiei si al filozofiei, insa imi plac foarte mult si romanele politiste ale Agathei Christie, ce sunt construite perfect, astfel incat, desi banuiesti si incerci sa intuiesti finalul, intotdeauna, garanta, vei fi surprins de imprevizibilitatea autoarei.
Octavian Fînaru: Care este relatia pe care o ai cu membrii echipei?
Maria IleaPe regizor, Octavian Finaru, il cunosc de aproape 6 ani, mai intai am fost colegi si acum suntem foarte buni prieteni. Pe ceilalati nu-i cunosc de foarte multa vreme, dar ne intelegem foarte bine, iesim des, radem foarte mult si ne simtim bine unii cu altii,  am legat prietenii frumoase cu ei si ma bucur foarte mult ca am ocazia sa stau langa acesti oameni si sa impartasim aceasta experienta. Am legat si o prietenie frumoasa cu una din colegele mele, Mirela Ilie, cu care ma aseman foarte mult si cu care ma distrez foarte tare.
Octavian Fînaru: Un mesaj pentru cititorii Blogului lui Tavi si pentru publicul spectator al proiectului “Primul pas!” ? 
Maria IleaBucurati-va de spectacol si nu va fie teama sa interveniti! voi puteti face o schimbare!
Sa te cunoastem mai bine!

Culoarea preferata: verde
Cifra norocoasa: 5
Citatul favorit: Sufletul este o picatura din oceanul divin, iar corpul este pentru o anumita perioasa, vehiculul lui umil. (Aimen Klimeron)
Regizorul preferat: Orson Welles
Un film notabil: Sophie’s choice
Cartea preferata: Magicianul- John Fowles
Orasul perfect pentru vacanta: Paris
Poza pe care o ai pe desktop: Disneyland
Emotiile investite in interpretare, abilitatea de a trai stari extreme, dorinta de lucru si motivatia nu au cum să nu conducă la rezultate bune. Ma bucur ca pot lucra in cadrul acestui proiect cu oameni apropiati, teatrul-forum functionand numai cu o echipa unita – iar eu si Maria ne cunoastem de foarte mult timp si ne intelegem extraordinar., spune producătorul Octavian Fînaru.
Leave a Reply

